Dokkumer Nije Silen, 27-8 <> 2-9-2023

De mannen hebben goed hun best gedaan met het antifouling smeren. Maar helaas, ze hebben net te weinig voor het laatste middenstukje en dus ook voor het bijsoppen van de plekken waar nu de boksteunen zitten. Natuurlijk direct nieuwe besteld. Twee dagen levertijd. Logisch, het was al later op de middag dat de order is doorgegeven. Een dag later komt er een mail binnen, er wordt vier dagen later geleverd zonder opgave van redenen. Oké, gaan we verder met poetsen, lakwerk binnenin en schiet er ook tijd over om helemaal niets te doen.

Van de volgende mail worden we helemaal niet blij: 'package damaged'. De vervoerder heeft onze verpakte bus verf beschadigd en nu gaat de rommel terug naar de leverancier. Verder horen we niets. Na een telefoontje is wel duidelijk dat dit heel lang gaat duren. Snel dezelfde bestelling geplaatst bij een andere internetwinkel. Intussen hangen we weer aan de telefoon om onze beschadigde bus verf op te sporen. Alle telefoontjes kort samengevat komt het hier op neer. De verzekering van de vervoerder moet betalen aan de leverancier en als dat in kannen en kruiken is, komen wij weer aan de beurt. We mogen dan kiezen: verf of geld. Dus op dit moment wachten we op verf van de ene en geld van de andere.
Om de wachttijd door te komen worden er andere klusjes gezocht.

Dokkumer Nije Silen
9548 - We maken een nieuwe zeilhuik op Gerke zijn boot

Dokkumer Nije Silen
9549 - En dat wordt beloond met een bloemetje

Dokkumer Nije Silen
9550 - Eindelijk is de antifouling aangekomen, direct tussen de buien door het laatste stuk verven

Dokkumer Nije Silen
9551 - Het regent pijpenstelen

Dokkumer Nije Silen
9552 - We kunnen weer

Dokkumer Nije Silen
9553 - Alleen nog even de laatste stukjes met antifouling bijwerken

Dokkumer Nije Silen
9554 - En dan terug in het water, 31 aug

Geen opmerkingen: