Bouw Antje C


De keuze is een Koopmans kiel-midzwaard jacht



Lengte 14.85, breedte 4.28 en diepgang 1.50 of 3.50 mtr



Kollumerpomp, hier bouwen we zelf
het dek met opbouw en kuip in hout-epoxy
start 15-7-2000



Waterpas opstellen van het bouwframe



Spaanplaat bouwmal uitzagen en opzetten



Het hele geraamte



De onderste houtplaat van 8 mm leggen



Schuim van 2,5 cm dik en spanten massief hout



De opbouwrand maken



Bovenste plaat 12 mm dik met waterrand op het kajuitdak



Opzetten kuipranden



Ronde hoeken maken



Kuipbanken



Kuipbankdeksels



Teakhoutlatten voor in de kuip vast klaarmaken



Kerst 2000, de eerste luikopening in het kajuitdak



De bouw van de aluminium romp begint bij Folmer, Rijs 9-2-2001



Mat met epoxy aanbrengen



Aluminium delen voor de romp



Kleinere delen



Uitleggen van een spant



Het lassen ervan



Spanten staan klaar voor verwerking



Het achterste gedeelte op een rij



Ondertussen onze kuip



En het boven-aanzicht



Cees en Popke zagen de gaten voor de ramen



Anneke schuurt alles



Het spantenframe schiet lekker op



Ruimte-impressie, maar dan op de kop



De beplating komt er op



Helemaal dicht



Dek schoonmaken met Flexa Rinser



Dan begint het plamuren, schuren en verven



In Rijs is de romp gekeerd, binnen aflassen



Op De Pomp schuren we door



Lagen aanbrengen



De romp ligt weer op z'n kop en wordt geschuurd



Onderkant van het dek alvast verven



Cees in overleg met Andries Folmer



Kuip teakvloer leggen
één jaar bezig en totaal 1932 uren gewerkt



Lood, 8000 kg onderin brengen



Afwerken teak, afplakken, primeren en kitten



Het resultaat na schuren



Dag- en vuilwatertank
drogen van zand-afvulling voor loodvakken



De romp verlaat de werf, 28-8-2001



De twee delen nog gescheiden



Ramen aanbrengen, afplakken, primeren, kitten en schoonmaken



Bij Straalbedrijf Bakhuizen wordt ook het zwaard aangebracht



Vervoer naar Kollumerpomp, 5-9-2001



Afladen



Havenmeester Rob takelt de motor er in



Het voorste dekdeel



En het achterste deel plaatsen



Het past!



 Na een week van alleen maar regen, willen we schuilen



Dek vastzetten op romp
282x boren, isolatiebusje, bout, sluitring, moertje en aandraaien



Het plamuren kan beginnen



De naad tussen de 2 dekdelen dichtmaken
en luikenhoofd aanbrengen



Ook het schuren begint weer



Loze ruimtes onder in de romp vlak maken



Isolatie aanbrengen



Romp in plastic inpakken
het wordt te koud om buitenom door te werken



Binnenin worden de leidingen en kabels gelegd



De ruwbouw komt er in



Het buitenom-werk begint weer in april 2002



Lagen aanbrengen



Het laatste plamuurwerk en de stuurstand plaatsen



Bijwerken nog niet geverfde delen bovenop



De romp heel goed schoonmaken voor de laatste 2 lagen blauw



Het wordt steeds meer een schip



Glimt ze niet geweldig



Laatste laag roomwit



De witte band boven de waterlijn



En natuurlijk de naam



Anti-slip-grijs



Het verlaten van de bouwloods



Klaar voor transport



Opladen



Vervoeren



Boven het water draaien



Tewaterlating 21-6-2002



 Zij drijft en vaart!



Klein feestje



Onze ligplaats in Lunegat



Na een week proefvaren en luieren, watertanks verven
2 jaar bezig, totaal 4003 uren



Dieselolie-leidingen en toiletafvoeren



Geïsoleerde vloer leggen



Onze slaapkamer in de voorpunt en toiletruimte achter aan bb



Even een vlekje wegwerken



De waterlijn zit nog erg hoog



In de laatste dagen van 2002 verven we door



De logeerkamer achter aan sb



De vriezer maken



De kajuit blijft werkplaats
ons bed in de voorpunt is al bijna klaar



Alle houtwerk zit al in de toiletruimte



Met teak afbouwen achterin



De preekstoelen, zeerailing en handgrepen



We bouwen door in de keuken



Vakantie, 4 weken varen als motorjacht
op de foto zijn we in Roermond



Drie jaar bezig en totaal 5525 uren gewerkt




Eén van de twee stroomkasten




In de woonkamer hele teakplaten alvast meerdere keren lakken




We gaan dichter bij het werk wonen




Dickinson fornuis en kachel




De keukenkastjes




In de vakantie van 2004 met de boot naar Terneuzen




Daar wordt de mast van Holland Spar Masten geplaatst




Proefvaren op de Westerschelde
de zeilen komen van Zeilmakerij Molenaar in Grou




Door bouwen in de toiletruimte en kuipbank




Kastruimte in de voorpunt, onze slaapkamer




Plafondplaten zagen en bekleden met witte stof




De toegang tot de kajuit met een boven- en onderdeur




Witte kastdeurtjes in de toiletruimte




De 2-blads schroef wordt omgeruild voor een vaan-stand-schroef




Ook wordt de boegschroef geplaatst




Onderdelen van de kommaliewand




Bruine kastdeurtjes in keuken, kajuit en voorpunt




Zes zonnepanelen




De maststeun met touw afwerken




Plafonds isoleren




In de kajuit aan sb de zitbank-slingerkooi met kastruimte




Aan bb een dressoir-achtige kast




Plafond-afwerking in de kajuit




De vloerplaten vastlijmen en vloerluiken maken




Monteren radar en alle andere navigatie apparatuur




De laatste afwerk-latjes en hoekjes schuren en lakken



Nog één keer stofzuigen en opruimen
onze boot is na ca 6.500 werkuren klaar




Onze "Antje C"