Dordrecht, 26-2-2008

Dordrecht
Vandaag een regenachtige dag met windstoten. Voor ons is dat lekker, want dan varen we niet, fietsen is niet aantrekkelijk en een stuk lopen is ook geen optie. Dus hebben we een rustige dag en kunnen eens dingen doen die anders blijven liggen: even ergens achteraan bellen, even de administratie doen, even het reisverslag bijwerken, even iets technisch uitzoeken, even opruimen, enz, enz. Ja jullie moeten je niet vergissen, we hebben het gewoon druk.

Vanuit Amsterdam zijn we per trein naar Holland Nautic in Apeldoorn geweest, voor een cursus kaartplotter/radar van Raymarine, die we bij de aankoop van de apparaten cadeau hadden gekregen.

Door de mist zijn we niet naar IJmuiden gevaren, maar hebben we voor de route, via Haarlem binnendoor gekozen. Het viel niet mee om brugopeningen te krijgen; de telefoon, de marifoon en twee waterstaatmannen op de wal waren er voor nodig om de brugwachters in actie te krijgen. Toen we via de tam-tam op de marifoon van een vrachtschipper doorkregen dat de Kaagbrug tot eind maart gestremd is, gingen de bruggen op onze retourvaart zeer snel open. Het was bijna of konden we het bedienend personeel horen lachen.

Door Amsterdam zijn we ’s nachts gevaren en in Gouda moesten we al om zes uur ’s morgens door de spoorbruggen. De Schipholbrug moest gepland worden om precies twaalf uur ’s middags en de brug bij Alblasserdam ging maar 50 cm open. Liplaats onderweg was moeilijk te vinden, maar als je voor het bordje, verboden aan te leggen, gaat liggen, is er altijd plaats.

In Amsterdam en Rijsenhout hebben we zo’n twee uren gelopen en in Gouda en hier in Dordrecht hebben we zowel lopend als fietsend de stad en omgeving verkend.

Nu regent het dan lekker; maar de havenmeester heeft ons overtuigd dat we het museum aan huis van Simon van Gijn, waar we bijna voor liggen, beslist moeten bezoeken. Het even niets doen begon toch al weer te vervelen.

Anoniem zei

Dat bordje "verboden aan te leggen" bij de Otapan staat er met een reden hoor... :-)

Ik zie geen bordje met "verboden aan te leggen" dus je kunt er met een gerust hart naast gaan liggen ;) maar nu nog even niet!!

Hallo Kees en Anneke ik heb jullie gehele site gelezen en bekeken wat een prachtig stuk werk hebben jullie geleverd. Ik neem diep mijn pet voor jullie af.Wij wensen jullie vanuit Warten een hele goede tijd toe en een behouden vaart. En ik blijf jullie volgen,kan er echt van genieten.